Contact B'nai B'rith

1120 20th Street NW, Suite 300N Washington, D.C. 20036

info@bnaibrith.org

202-857-6600

Picture

On the latest edition of Radio JAI, Eduardo Kohn, B’nai B’rith director of Latin American Affairs, discusses several important issues facing the continent’s Jewish population. 

Topics include: disappointment in the unacceptable Mercosur report blaming Israel for “excessive use of force;” praise for Paraguay, which did not sign the report; and condemning the recall of ambassadors to Israel made by Brazil, Chile, Peru, Ecuador and El Salvador.

Listen to the full podcast below:


El director ejecutivo de la Bnai Brith Latinoamérica, Eduardo Kohn, criticó el comunicado que firmaron cuatro de los 6 países integrantes del Mercosur (Uruguay,Brasil, Argentina y Venezuela), que “condenaba enérgicamente el uso desproporcionado de la fuerza por parte del ejército de Israel en Gaza”.

El titular de la Bnai Brith acusó a los países que retiraron a sus embajadores de Israel de incentivar el antisemitismo en la región y que señaló que el Mercosur no se ocupa de verdaderas matanzas como la de Ucrania y Siria. 

Por último remarcó la postura de Paraguay, quien se opuso a firmar el comunicado: “Paraguay fue contundente y dijo: ‘estamos por el dialogo, no por el pogrom'”.